Kāpēc jums vajadzētu lietot D vitamīnu vasarā

Vai jūs arī ievērojat senos principus, ka mencu aknu eļļa jālieto tikai mēnešos, kuru nosaukumā ir burts ‘‘r’’? Mums vienmēr ir teikts, ka svarīgi lietot pietiekami daudz D vitamīna ziemā. No otras puses, mums ir teikts, ka vasarā nevajag lietot uztura bagātinātājus, jo mēs esam vairāk pakļauti saules gaismai.
Bet Latvijas vasara, maigi sakot, mēdz būt kaprīza. Ko jūs darāt, kad saule nepārtraukti slēpjas aiz mākoņiem un līst lietus? Jūs paliekat telpās, bet, ejot laukā, apģērbjaties.
Saulainā dienā jūs lietojat aizsargkrēmu, kas sargā ādu no kaitīgajiem saules stariem, bet tas arī kavē svarīgu vitamīnu veidošanos.
Tas ir iemesls, kāpēc ir svarīgi saņemt D vitamīnu arī vasarā. Vienkārši izskatoties – visu gadu.

Ko organismam sniedz D vitamīns:
D vitamīns palīdz uzturēt zobu un kaulu veselību. D vitamīns arī palīdz jūsu imūnajai sistēmai funkcionēt normāli – tas palīdz uzturēt veselību.

D vitamīna deficīts vairāk izplatīts ziemeļvalstīs, t.sk. Latvijā. Iespējams, tas ir tāpēc ka dienvidu valstīs ir vairāk saules gaismas. Taču imigranti, ar tumšāku ādas krāsu, kad viņi pārceļas uz ziemeļu valstīm, kur mazāk saules gaismas, uzskata, ka viņiem ir nepieciešams papildus D vitamīns.

Gados vecākiem cilvēkiem jābūt īpaši pārliecinātiem, ka viņi saņem pietiekami daudz D vitamīna, lai saglabātu veselīgus kaulus un muskuļus.

Kā iegūt pietiekami daudz D vitamīna:
Nav pārāk daudz pārtikas produktu, kas satur D vitamīnu. Treknas zivis – lasis, skumbrija, siļķes un foreles – ir tikai daži no pārtikas produktiem, ko iesaka ēst, lai saņemtu D vitamīnu. D vitamīnus ir sastopams arī piena produktos, kam pievienots D vitamīns.
Ja jūs katru dienu apēstu 200 gramu treknu zivju, tad tomēr gandrīz saņemtu savu D vitamīna dienas devu (5 µg). Vairumam cilvēku ar normālu, veselīgu uzturu ir grūti uzņemt pietiekami daudz D vitamīna.

Tāpēc daudzi izvēlas iespēju papildināt savu uzturu ar tējkaroti zivju eļļas.



Orkla Care
Autortiesības aizsargātas/ Mollers 2016-2019 ©